در این بخش مطالبی در زمینه نحوه ثبت آگهی و تبلیغات اینترنتی رایگان موفق، پربازدید و پرفروش ارائه می گردد. آگهی اینترنتی به نسبت
سایر انواع تبلیغات و آگهی های دیگر مزیتهای فراوانی دارد. از جمله
مزیتهای آگهی اینترنتی می توان به نامحدود بودن توضیحاتی که برای هر آگهی
می توانید ثبت کنید، نامحدود بودن تعداد آگهی های ثبت شده و عدم محدودیت
زمانی و مکانی برای متقاضیان آگهی جهت مشاهده آن است.
آگهی و تبلیغات
اینترنتی به صورت 24 ساعته در معرض دید کاربران قرار دارد. هیچ تبلیغات
دیگری به لحاظ زمانی و به لحاظ مدت زمین در دسترس بون نمی تواند با آگهی و
تبلیغات اینترنتی رقابت کند.
بسیاری از کاربران فکر
می کنند با کپی آگهی و تبلیغ خودشان از یک سایت به سایت دیگر در جذب مشتری
و بازاریابی کالا و خدماتشان موفق خواهند بود. ولی مطمئن باشید کپی کردن
آگهی هیچ فایده ای ندارد. آگهی های تکراری در نتایج جستجوی گوگل در آخر
نتایج نشان داده می شود و بعضا حتی نشان داده نمی شود. پس کاربران هیچگاه
آگهی های تکراری را نخواهند دید.
همانطور که تبلیغات
اینترنتی محدودیت زمانی ندارد، این نوع تبلیغات محدودیت مکانی هم ندارد.
یعنی تبلیغ و آگهی شما در سراسر دنیا قابل مشاهده بوده و محدود به منطقه یا
شهر خاصی نیست.
درج نام شرکت یا آدرس
وب سایت در عنوان آگهی: عنوان آگهی یکی از مهمترین بخشهای آگهی است. در
عنوان آگهی عبارت یا متنی باید درج شود که خلاصه ای از کل متن آگهی بوده و
کاربر را ترغیب کند که بر روی آگهی شما کلیک نماید. در ضمن، در عنوان آگهی
باید کلمات یا عبارات مربوط به شغل، حرفه و ... خودتان که کاربران با چنین
عباراتی ممکن است بدنبال دریافت کالا یا خدمات شما باشند، قرار داده شود.
درج نام شرکت یا آدرس وب سایت در عنوان آگهی بازدهی آن را بیشتر نمی کند.
برای آگهی و تبلیغ خودتان عکس خوب و مناسبی انتخاب نمائید. در وب سایت (سودایران)
برای هر آگهی تا 10 عکس می توانید انتخاب نمائید. عکس و توصی به شناخت
بهتر خدمات و محصولات شما و جلب اعتماد کاربر کمک زیادی می کند. اگر
بتوانید از محصولات خودتان عکس واقعی و اصلی تهیه کنید بسیار موثر تر است.
اگر خدماتی ارائه می دهید افراد شرکت خودتان را حین کار می توانید در توصیر
نشان دهید. برای افزایش تاثیر و بازدهی آگهی خودتان فرصت درج تصوی را از
دست ندهید.
بعد از نوشتن عنوان خوب برای آگهی و تبلیغات،
مسئله مهم دیگری که باید در نظز بگیرید، متن آگهی است. متن آگهی را متقاعد
کننده بنویسید. اگر ویترین مغازه را خوب چیده باشید ولی محصولات خوبی داخل
مغازه برای فروش نداشته باشید، فروش اتفاق نمی افتد. اگر عنوان آگهی
خودتان را خوب بنویسید ولی متن آگهی خوب نباشد هم با شما تماس نمی گیرند.
در متن آگهی خودتان هر مطلبی که باعث جلب اطمینان مشتری می شود را بیاورید.
در متن آگهی محدودیت کاراکتر ندارید و بنابراین هر چه توضیحات بیشتری
ارائه کنید بهتر است. بسیاری از کاربران متن آگهی خودشان را در حد یکی دو
جمله ارائه می کنند. این اصلا پاسخگو نیست. در متن آگهی آدرس و شماره تلفن
هم ارائه کنید. به این ترتیب اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد.
وب سایت یا وبلاگ
خودتان را در متن آگهی معرفی کنید. اگر وبلاگ یا وب سایتی دارید، آدرس سایت
یا بلاگ خودتان را در متن آگهی ارائه دهید. توضیحات خوبی در مورد کالا و
خدمات خودتان ارائه نموده و در ادامه کاربر را برای بدست آوردن اطلاعات
بیشتر به سایت یا وبلاگ خودتان ارجاع دهید. اگر آگهی شما ویژه باشد، می
توانید از سایت سودایران به سایت یا وبلاگ خودتان لینک هم بدهید و به این
ترتیب جایگاه وبلاگ یا سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ارتقا پیدا می کند.
ترکیب آگهی های قبلی خودتان با یکدیگر و ساخت یک آگهی و تبلیغ جدید: همانطور که قبلا گفته شد آگهی های تکراری و کپی شده فایده ای برای شما ندارد. ولی می توانید اگهی
های قبل خودتان را با هم ترکیب کرده و یک اگهی جدید با عنوان جدید بسازید.
به این ترتیب تعداد اگهی های شما هم افزایش پیدا کرده و بازدید اگهی
هایتان بالا می رود. آگهی هایی که از ترکیب آگهی های قبلی ایجاد کرده اید
تکراری به حساب نیامده و مانند یک آگهی جدید بازدید می گیرد.
نوشتن متن کاملتر برای آگهی های خودتان:
برای اگهی های خودتان متن کامل و قانع کننده بنویسید تا با شما تماس
بگیرند. بسیاری از کاربران فقط دو یا سه جمله در متن آگهی خودشان ثبت می
کنند. اصلا یکی از مزیتهای آگهی اینترنتی به نسبت سایر انواع تبلیغات این
است که می توانید هر چه می خواهید در مورد کالا و خدمات خودتان بنویسید.
بنابراین کامل توضیح دهید و مزایای کالا و خدمات خودتان را به نسبت موارد
مشابه به صورت کامل برای بازدید کنندگان تشریح کنید. در متن اگهی اطلاعات
تماس خودتان را هم به صورت کامل ارائه نمائید. آگهی
اینترنتی به مرور و در طول زمان جواب می دهد. انتظار نداشته باشید که در
مدت یکی دو روز کسب و کار شما متحول شود. اگر مداومت داشته باشید، کم کم
نتایج آن مشخص خواهد شد. در عنوان آگهی خودتان
اسم محصول و مزیت و فایده مهم آن را بیاورید. اگر آپارتمان یا ملکی به فروش
می رسانید اسم محله یا شهر را در عنوان آگهی بیاورید. اگر خودرویی به فروش
می رسانید در عنوان آگهی خودتان نام خودرو و رنگ و مدل آن را بگوئید. اگر
محصول یا خدماتی ارائه می کنید، در عنوان آگهی نام محصول یا خدمات خودتان
را ارائه کنید. عنوان آگهی باید گویا، روشن، واضح و برانگیزاننده باشد.
باید عنوان آگهی را به گونه ای بنویسید تا کاربران را ترغیب کنید بر روی
آگهی شما کلیک نمایند. در عنوان آگهی فقط ننویسید "فروش فوری" . عناوینی
مشابه این نمی تواند برای تبلیغات مناسب و موثر باشد. باید عنوان آگهی را
مناسب انتخاب کنید. یکی از مهمترین نکات در نوشتن یک آگهی موثر همین است. اگر ساکن شهر دیگری
غیر از تهران هستید، در عنوان اگهی اسم شهر خودتان را ذکر کنید. مثلا
بنویسید "فروش آپارتمان 200 متری در تبریز". کاربرانی که ساکن تهران نیستند
حین جستجو در گوگل اسم شهر خودشان را هم وارد می کنند. بنابراین اگر در
عنوان آگهی اسم شهر خودتان را ذکر کنید، آگهی شما شانس بیشتری برای دیده
شدن دارد.
آگهی های متعدد با
عنوان و متن متفاوت ثبت نموده و از ثبت آگهی های تکراری خوداری کنید. هر چه
تعداد آگهی هایی که ثبت می نمائید، بیشتر باشد شانس بیشتری برای دیده شدن
آگهی های شما وجود دارد. چند آگهی قبلی خودتان را با هم ترکیب نموده و یک آگهی و تبلیغ جدید بسازید. یک روش خوب برای افزایش تعداد آگهی ها و گرفتن بیشترین بازدهی این است که آگهی های قبلی خودتان را با هم ترکیب کرده و آگهی های جدیدی بسازید.
در متن آگهی کلمات و
عبارتهای کلیدی مرتبط با خدمات و یا کالای خودتان را به صورت منطقی تکرار
کنید. چگالی کلمات کلیدی مورد نظر شما در متن آگهی مهم است. مثلا اگر در
زمینه ثبت شرکت فعالیت دارید، به نحوی که کاربر اذیت نشود و خیلی تابلو نباشد، در متن آگهی خودتان کلمه ثبت شرکت را تکرار کنید.
از وبلاگها و سایت خودتان با آگهی خودتان در همین
سایت لینک بدهید و اعتبار آن را برای گوگل افزایش دهید. هرچه به آگهی شما
تعداد لینک بیشتری داده شود، اعتبار آن از نظر گوگل
افزایش پیدا کرده و در نتایج جستجوی گوگل هم بالاتر نمایش داده خواهد شد.
در نتیجه بازدید آگهی شما بالاتر رفته و تماسهای بیشتری با شما گرفته خواهد
شد. بنابراین از سایت و وبلاگ خودتان و یا از شبکه های اجتماعی و فرومها و
انجمن ها به آگهی خودتان لینک بدهید.
هر اطلاعاتی در مورد کالا و خدمات شما که لازم است
کاربر بداند در متن آگهی ارائه کنید. همانطور که گفته شد، هر چه متن آگهی
کاملتر و قانع کننده تر باشد و هر چه به سوالاتی که در ذهن کاربر در مورد
کالا و خدمات شما وجود دارد بهتر پاسخ داده باشید، احتمال اینکه با شما
تماس گرفته شود بیشتر می گردد.
برای آگهی و تبلیغات
خودتان گروه بندی مناسب را انتخاب نمائید. به عنوان مثال اگر آپارتمانی
برای فروش دارید حتما در زیر گروه فروش آپارتمان تبلیغات خودتان را درج
نمائید. اگر تبلیغات خودتان را در زیر گروه مناسب درج کنید بازدید آگهی شما
بالاتر خواهد رفت.
مداومت داشته باشید.
انتظار نداشته باشید که با درج دو یا سه آگهی فورا نتیجه بگیرید. البته در
بهترین حالت این اتفاق هم می تواند بیافتد. به هر حال در دنیای اینترنت هم
رقابت زیاد است. مشابه آگهی ای که شما می خواهید ثبت کنید آگهی های زیاد
دیگری هم وجود دارد. باید وقت بگذارید و آگهی های مختلفی ثبت نمائید. ممکن
است یکی از آگهی های شما بازدید بالایی بگیرد و همان یک آگهی مشتریان زیادی
را برای شما جذب نماید. هر چه آگهی های بیشتری ثبت کنید، احتمال نتیجه
گرفتن شما بیشتر خواهد شد. البته درست عمل کردن هم مهم است. برای ثبت آگهی پربازده و مفید در اینترنت موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
1- آگهی خودتان را در سایتهای معتبر اگهی و تبلیغات اینترنتی (مانند سایت: سودایران) ثبت نمائید.
2- عنوان آگهی خودتان را جذاب بنویسید. در عنوان آگهی خودتان مهمترین ویژگیهای کالا و خدمات خودتان را بنویسید.
3- اگر ساکن شهر دیگری غیر از تهران هستید، در عنوان اگهی اسم شهر
خودتان را ذکر کنید. مثلا بنویسید "فروش آپارتمان 200 متری در تبریز"
4- مهمترین ویژگی و مزیتهای کالا و خدمات خودتان را در عنوان آگهی ارائه دهید.
5- از عنوانهای خیلی کوتاه مانند "فروش فوری" استفاده نکنید. چون هم از
نظر گوگل معنی خاصی ندارد و هم کسی روی آن کلیک نمی کند. مثلا بنویسید:
فروش فوری پژو 206 صفر اقساط
6- عنوان آگهی و تبلیغات خودتان را مهیج و ترغیب کننده بنویسید.
7- در عنوان آگهی و متن آگهی از کلمات مثبت استفاده نمائید.
عنوان آگهی باید خلاصه
ای از متن آگهی باشد. کسی که فقط عنوان آگهی شما را می بیند باید متوجه
شود که تبلیغات شما در چه زمینه ای است. در عنوان آگهی خودتان اسم محصول و
مزیت و فایده مهم آن را بیاورید. اگر آپارتمان یا ملکی به فروش می رسانید
اسم محله یا شهر را در عنوان آگهی بیاورید. اگر خودرویی به فروش می رسانید
در عنوان آگهی خودتان نام خودرو و رنگ و مدل آن را بگوئید. اگر محصول یا
خدماتی ارائه می کنید، در عنوان آگهی نام محصول یا خدمات خودتان را ارائه
کنید. عنوان آگهی باید گویا، روشن، واضح و برانگیزاننده باشد. باید عنوان
آگهی را به گونه ای بنویسید تا کاربران را ترغیب کنید بر روی آگهی شما کلیک
نمایند. در عنوان آگهی فقط ننویسید "فروش فوری" . عناوینی مشابه این نمی
تواند برای تبلیغات مناسب و موثر باشد. باید عنوان آگهی را مناسب انتخاب
کنید. یکی از مهمترین نکات در نوشتن یک آگهی موثر همین است.
شاید باور نکنید ولی
بسیاری از شرکتها و موسسات برای ثبت تبلیغات در اینترنت و بازاریابی کالاها
و محصولات خودشان حتی کارمند استخدام نموده اند. اگر شرکت یا کسب و کار
شما کوچک است و نمی توانید چنین کاری انجام دهید، حداقل خودتان در روز 15
تا 20 دقیقه برای نوشتن آگهی و تبلیغ وقت بگذارید. هر روز یکی از کالاها،
محصولات و یا خدمات خودتان را معرفی کنید. در وب سایت (سودایران) هر
تعداد آگهی می توانید ثبت کنید. به این ترتیب به مرور زمان که برای نوشتن
آگهی و تبلیغات خودتان وقت می گذراید و تعداد آگهی های شما بیشتر و بیشتر
می شود، تماس هایی که با شما گرفته می شود نیز افزایش می یابد.
منبع: سودایران